Kirkollisvaalit tuli ja meni, kävimme äänestämässä mieheni kanssa illan päälle. Appiukko pääsi läpi päättämään seurakunnan asioista. Ilokseni huomasin että oikeastaan kaikki sellaiset joiden toivoin pääsevän läpi myös pääsivät :)

Seuraavaksi olisikin aika ruveta miettimään jo eduskuntavaaleja. Kainuussa meillä on taas monta erittäin hyvää ehdokasta, ja itse olen päättänyt ruveta sparraamaan Mari-Sanna Jarvaa eduskuntaan. Siinä on osaava nainen Paltamosta. Kahden pienen lapsen äiti ja ollut aktiivisesti keskustan toiminnassa mukana jo vuosikausia. Minulla on muuten myös mynnissä "Pääministeri" peliä, ja minun myymistä peleistä pikku siivu mene Mari-Sannan vaalikassaan.

Ensi sunnuntaina meillä on tällä Ruhtinankylällä tarkoitus pitää keskustan paikallisosaston syyskokous. Itse olen sihteerin ominaisuudessa tässä osastossa. Edellisestä kokoontumisesta on aikaa jo hieman liian kauan. Toivonkin aktiivista osallistumista. Ruhtinan paikallisosasto on muuten Suomussalmen alueella toiseksi suurin keskustan paikallisosasto!

Omalla kohdalla politiikan harrastaminen siis jatkuu. Ensiviikolla tarkemmin sanoen 9.12. meillä on tiedossa kunnanvaltuuston kokous. Siellä pitäisi kaahlata budjettikirjaa läpi. Ans kattoon nyt mitä siitä seuraa, käden vääntöä ainakin alle kolme vuotiaiden kotihoitotuen palauttamisesta. Kannatan itse sitä.

Ja näillä näkymin loppukuusta olisi vielä maakunnallinen sote-valtuuston kokous jonne pitäisi osallistua varajäsenen ominaisuudessa.

Minä sain muuten kunnian ruveta vielä vara jäseneksi tekniseen lautakuntaan. En tosin usko että yhteenkään kokoukseen tarvitsee osallistua,mutta onpahan uusi kokemus jos pääsen.