Tänään on sitten arvottu  nuo vaalinumerot, ja minun numero on sitte tuo 47.

 

 

 

 

 

 

                                                                             47

 

Miksi minä haluan päästä valtuustoon? 4 vuotta sitten kun lupauduin ensi kerran ehdolle, ja ihmeekseni läpi pääsin, oli vaikuttimenani kiinnostus politiikkaan. Kuntatalous oli minulle aivan tutkimatonta seutua. En edes tiennyt kuka on kunnanjohtaja, saati muut viran haltijat! No, ne ainakin on tullut nyt selväksi! Nyt minun vaikuttimenani on rakkaus tätä kuntaa kohtaan, usko oman puolueeni kykyyn jatkossakin hoitaa kunnan asiat, ja kiinnostus ympärilläni oleviin asioihin muutenkin, tahdon tietää mihin ne minunkin verorahat pannaan, ja millä perusteilla!!

 

Olen saanut toimia viimeiset 3 vuotta keskustan valtuustoryhmän sihteerinä. Kokemus se on sekin!

 

 

Tahdon myös oikaista käsityksiä että perheellinen ei voisi tai kerkiäisi valtuusto hommia tehdä. Olen ollut valtuuston kokouksista pois kaikkiaan neljän vuoden aikana 4 kertaa, ja lautakunnan kokouksesta muistaakseni kolme kertaa. Kun 4 vuotta sitten aloitin valtuustossa, lautakunnassa ja kunnanhallituksen varajäsenenä, oli minulla 1 vuotias tyttö. Kiitos SUURI miehelleni joka lapsia aina kokousten aikana katsoo!! Kaiken huipuksi 1.5 vuotta sitten sain kolmannen muksun, ja sen vuoksi olin 2 valtuustokokouksesta pois, kotiintulopäivä sattui juuri valtuustokokouspäiväksi!

Yhden kerran on parin kuukauden ikäinen vauva ollut mukanani ympäristölautakunnan kokouksessa, ja kerran oli puolivuotiaan kanssa sellainen kunnanhallituksen kokous,että pieni oli mukanani ennen kokousta jotta saatoin imettään ja kun jouduin jääväämään itseni, niin pieni kävi tankkaamassa. Huomion arvoista muuten oli, että ainoastaan eräs vasemmistoliiton valtuutettu, kunnanhallituksen jäsen suhtautui torjuvasti edes ajatukseen että vauva tulisi kokoukseen mukaan. Toki minulla oma järki sanoo että ei vauva voi tulla kunnanhallituksen kokoukseen, mutta herkuttelen ajatuksella, että demokratia ei saa sulkea päätäntäelinten ulkopuolelle öitiä, jonka vakiovaarustukseen kuuluu tissivauva...