Olipas mukava kuulla että Suomussalmella keskusta starttaa tuleviin vaaleihin täydellä listalla! Ja että tällä kertaa minä en ole nuorin! Ja että todella paljon uusia ehdokkaita!! Oli todella mukava kuulla ja nähdä ehdokaslista!!

 

Todella hyvillä mielin voi lähteä nyt tekemään vaalityötä. Minä tahdon olla oma itseni ja tuoda esille minulle tärkeitä asioita. Lasten ja nuorten hyvinvointi, yleinen ympäristö asioista huolehtiminen ja yritysten toimintaedellytysten parantaminen on minulle tärkeätä. Vastustan alibudjetointia ja haluan varmistaa että seuraavalle valtuustolle jäisi hyvät edellytykset viedä kunnan asioita eteen päin.

Tuleva vaalikausi ei tule olemaan helppo, mutta viimeisten vuosien suunnitelmallinen ja tarkka, ennakoiva talouden pito on mahdollistanut kunnallemme kohtuullisen puskurirahaston heikkenevää taloutta ajatellen. Ei kunnassamme kuitenkaan parane heittäytyä ylimieliseksi, sopeutustoimia on pakko tehdä, ja investointeja vähennettävä. Viime vuosina kunnassamme on tehty mittavia investointeja, ja vanhan korjaaminen rakennuksissa on aiheuttanut yllättäviä lisäkuluja.

Mikä on ollut minun rooli valtuustossa? Olen meidän keskustan valtuustoryhmän sihteeri. Olen ympäristölautakunnan jäsen, ja kunnanhallituksessa olen varajäsenen ominaisuudessa saanut käydä välillä haistelemassa hallitustuulia. Yhden aloitteen olen jättänyt, kun sain kesken valtuustokauden tenavan, tuli mieleeni että kuntamme voisi jakaa vauvaperheille kestovaippoja. Onhan Suomusslami suomen ensimmäinen eko-kunta. Vaippojen jakaminen olisi siis erittäin ekokuntamainen teko, ja kun kunnassamme ei jaeta vauvarahaa, niin olisi se edes jonkin lainen käden ojennus uudelle kuntalaiselle. Ja kas kummaa! Aloite meni läpi siinä määrin, että vuoden 2013 alusta alkaen, vuoden ajan kokeilumielessä neuvolasta annetaan kestovaippoja kaikille vastasyntyneille joiden vanhemmat niitä haluavat. Aika hienoa siis!