Sattuman oikusta minä sitten jouduin, tai oikeastaan pääsin käymään Kajaanissa, sosiaali ja terveys kuntayhtymän valtuuston kokouksessa, eli SOTE-lautakunnassa. Mielenkiintoinen reissu kaiken kaikkiaan. Paljon uusia kasvoja, paljon uusia asioita. Luultavasti minun ei tarvitse oikein monta kertaa kyseiseen elimeen osallistua kun olen todellakin vain vara jäsen, mutta mielelläni menen jos kutsu käy, ei siinä mitään.


Keskustan porukoiden kesken pidettiin ryhmäkokous, ja olipa paikalla myös kansan edustaja Timo Korhonen. Mielenkiintoista oli huomata että itse valtuuston kokouksessa, kun eri puolueet esitti edustajia ja valintoja eri elimiin, esim vaalilautakuntaan ja ratkastuslautakuntaan, vaikutti perussuomalaisten valtuustoryhmä olevan täysin tietämätön että heilläkin pitäisi olla nimiä mitä esittää. Liekkö kyseessä siis vain alkukankeus, tietämättömyys vai välinpitämättömyys? No siinä kesken valtuuston kokouksen het sitten pähkivät ketä esittävät. Mutta voi herra jee mikä kuva minulle jäi tästä kaikesta, paras vain rukoilla että kokousdynamiikka kehittyy.

No pitänee muistaa että tässä rakennetaan nyt taas jotain ihan uutta, ja minä olin paikalla vain vara jäsesenä:)

 Ja mitä minulle jäi tämän päivän kokouksesta käteen;Kajaanin kaupunki muisti minua 30 euron parkkisakolla. Kiitokseksi yhteisten asioiden hoitamiseen osallistumisesta:(